De Basis moet goed zijn:
Diagnose
Het betonnen casco van uw woonark is de basis waar uw bezit op drijft. Het casco moet dus goed zijn. Het beton kan echter schade hebben: wapeningscorrosie, scheurvorming, grindnesten en craquelé.
Deze schade kan ontstaan doordat er altijd al sprake was van een constructiefout en de tijd deze openbaarde. Of door een te hoge belasting vanaf buiten. Dat zou een aanvaring kunnen zijn maar ook verkeerd afmeren kan leiden tot betonschade.
Het is dus niet alleen van belang de schade te herkennen maar vooral de oorzaak. Alleen dan is een volledige diagnose mogelijk. Betonreparatie mag immers niet alleen symptoonbestrijding zijn maar moet vooral gericht zijn op het wegnemen van de oorzaken.
Ervaring
Diagnose is dus de basis van de juiste betonreparatie. Ervaring is dan essentieel. In 1988 is die ervaring gestart en sindsdien hebben de medewerkers van Waterland honderden betonnen casco’s geinspecteerd en indien nodig gerepareerd. Tegelijkertijd blijven onze betonreparateurs bij de tijd door periodieke scholing en zijn ze allen ”approved applicator ”
Methode
Een andere solide basis van de juiste betonreparatie is de methode van repareren. Master Builders Solutions van BASF is daarbij onze vaste leverancier en adviseur. De te gebruiken materialen zijn allen voorzien van een BASF prestatieverklaring en hun technisch team adviseert ons waar nog nodig bij het diagnosticeren en het vervolgens uitzetten van een heldere herstelstrategie.
Scheuren, holtes en grindnesten worden door ons geinjecteerd met het S.C.B.P systeem ( structural concrete bonding process ). De 2 componenten injectiehars op basis van epoxy heeft een lage viscositeit en daardoor een uitstekende indringing in haarscheurtjes. Onder lage druk wordt geinjecteerd waardoor een structueel herstel plaatsvindt (ook in vochtige omstandigheden).
De injectievloeistof is gecertificeerd volgens EN 1504-5 en de injectiemachines worden dagelijks gekalibreerd. Kwaliteitsborging van methode en materiaal behoren tot onze standaard procedures.
Werkwijze
Allereerst dient het casco van uw woonark geinspecteerd te worden. Daarbij kijken we naar :
Een regulier ingeplande inspectie kost € 250,- inclusief btw. Indien de inspectie een spoedkarakter heeft en binnen 7 werkdagen een inspectierapport geleverd dient te zijn , dan geldt een toeslag van € 75,-
De opdrachtgever ontvangt na betaling een uitgebreid bouwkundig rapport met speciale aandacht voor de staat van het betonnen casco. Als er sprake is van een betonreparatie advies, dan wordt het rapport aangevuld met een herstelstrategie en bijbehorende offerte.
Stel dat opdracht gegeven wordt voor deze offerte, dan worden de inspectiekosten in mindering gebracht op het offertebedrag, de inspectieprijs is dan dus Statiegeld!.
Garantie
Wij geven tien jaar garantie op onze betonreparatie !